Alla inlägg under april 2013

Av angele - 27 april 2013 19:09

Lördag!

Hm??.. Jo, S är tillbaka i stan! S har vart i Italien!
Jag har inte vart på KOMVUX på flera dagar av anledningen till att jag inte har haft lusten eller orken till det. Men en vecka senare så fick jag masa mig ner och skriva in mig på psykologi kursen och höja den till ett MVG!
När första introduktionen börjar så säger läraren att jag är motiverad och mitt svar är att ja ska ha högsta betyget. Läraren säger att de behöver Jag inte oroa mig för, att jag har alla förutsättningar. Det var ju kul och trevligt att höra.

Nu redan idag satt jag och pluggade om Freuds försvarmekanismer och utvecklingteori. Det är likt mig så in i helvetet!!!

Men orkar inte ta upp mer om mig själv!! Det är jobbigt och för mycket helt enkelt!

Av angele - 10 april 2013 22:52

Hej! ??

Ja, det var ett tag sen man skrev på bloggen! Jag vet inte riktigt hur ja ska börja eller förklara .. Det har hänt så mycket det senaste veckorna.
Det händer alltid något dramatisk med mig. Ja ni tror säkert att jag överdriver lr något liknande men sanningen är att det är de jag inte gör.

Det första som jag kan börja med att säga är att idag skulle jag träffa min psykoterapeut men den tiden visade sig vara nästa vecka. GAH. Så irreterad och panik man får! Speciellt när jag mår så här dåligt.

Det andra som hänt mig är att pappa berättar för mig är att Ken Ring kommer till pappas pub. Jag kan inte fatta detta; min idol, min man, min förebild, min dröm etc. Hans låtar har räddat mig så många gånger! Speciellt låten: själen av en vän.
Hans låtar får mig att vilja kämpa vidare. Dom gör att jag fixar mitt liv. Jag vet att jag klagar på mitt liv, men sanningen är att jag orkar inte mer. Även om jag har världens bästa familj och vänner så som E, J, Sandra, M, V
Det går nog inte riktigt förklara hur hans låtar får mig att kämpa.

Det tredje som hände var att samma kväll som Ken Ring kommer så kommer Viktoria. Jag har inte pratat med henne på nästan ett år. Jag har bara inte haft ork eller lust till det. Jag älskar Viktoria högt. Jag har känt henne i nästan mer än sju år och även om vi inre pratar med varandra så känner vi varandra innantill. Och hon hör av sig för att kolla hur jag mår. Tyvärr finns inte sådana vänner. Så klart började hon bråka utan någon orsak. Vilket jag tycker är löjligt och inte lönt att slösa energi på.
Men det har vart mycket med mig som har gjort att jag inte har orkat med någon/ något överhuvudtaget.

Det tredje är att jag träffade "honom" .. Den jag är rädd och skraj för! Den jag försöker att undvika. Den jag vill inte se in i ögonen. Gud. Jag tyckte att det var hur jobbigt som helst och ville vara dö och få panik!! Men tyvärr så slutade det inte lyckligt!!!

Mitt liv på en dag!

Av angele - 4 april 2013 23:44

Hmm, torsdag.
Jaha, vad ska man säga. Igår var nog mycket jobbigare än idag pga utav att jag hade ett möte med min terapeut. Det är alltid lika jobbigt, antagligen för att man vet vad som sägs och varför samt att man själv inte vill medge detta. Men innerst inne vet man att det är sant. Jo, idag har jag som sagt vart hemma och mått pyton. Det är alltid så när jag är hemma. Men jag har börjat att inse att mina så kallade vänner är sådana vänner som man inte kan lita på. Även din allra bästa vän.
För ena stunden så kommer dom att svika och såra dig!!

Ovido - Quiz & Flashcards