Direktlänk till inlägg 23 maj 2013

En Aurora som sprider ut bråk!

Av angele - 23 maj 2013 23:43

Ja jag vet, det är helt otroligt från att vara en duktig tjej till att hamna i bråk! Uff, att jag alltid hamnar i sådant. Hur allt började?

Vad ska man säga; jag är en vanlig tjej på 26 fyllda (vad gammal man känner sig) och jag försöker bearbeta mitt liv så fort det och så tryggt som möjligt. Jag har alltid vart den mönstrade eleven som alltid följer systemet även om man har medelmåttiga betyg. Jag råkade ut för mobbning både i skolan och hemma. Min uppväxt hemma har inte vart så bra heller, precis som några få upplever (svarta fåret så räkna ut) . . Det handlar inte om att jag inte sköter mig eller så, tyvärr så lever jag inte till mina föräldrars förväntningar av en god elev och dotter. Så det har hänt någon gång att jag har gjort dumma val som jag ångrar..I alla fall innan det spårar ut helt så ska jag ta det från början; Första gången jag verkligen har fått en varning i skolan så handlade det helt enkelt om att jag hjälpte en tjej i skolan att studera, och en tredje tjej hade anmält detta för en lärare och sagt att den tjejen som jag hjälpte utnyttjade mig för fusk. Det hela resulterade ned att den tjejen som fuskade blev dur och arg på mig. Så en dag i skolan under en rast så hälsar jag normalt (ovetandes om att händelsen anmäldes) så började hon skrika ut fula ord som man helt enkelt får inte nämnas i Sverige. När hon gjorde detta så bad jag henne flera gånger att inte säga så, tyvärr fortsatte hon tills JAG började bråka och slåss. Grejen var att jag blev sur för att hon beteende sig så inför en omgivning med folk och detta tar man upp mellan 4 ögon. Men i alla fall det hela sluta med att mina vänner fick komma emellan för att jag inte skulle bli mer arg. För att göra rätt för mig gick jag och tala om händelsen och att det var mitt fel att jag började med att slåss pga hon hade skrikit ut dessa ord. (Orden minns jag inte) ... Efter några veckor kom hon fram till mig och bad om förlåtelse och sade att jag hade rött och att det var bättre så här.

Men nu kommer en annan händelse som hände bara för två dagar sen, jag satt och studerade med en kollega i studieverkstaden då läraren som skötte studieverkstaden informerade om att hon var tvungen att gå iväg några minuter. Så Jasemin kan du tala om för folk att jag inte ät tillgänglig om de söker för hjälp lr mig. Då svarade jag självklart. För jag är ändå här i tjugo minuter

Så efter 5 minuter kommer en tant på 40 in, hon ser ungdomlig ut för att vara 40 år. Då gock konversationen till då här:

Jag: ursäkta, ska du vara här ett tag?
Tanten: vaddå??
Jag: jo Johanna ..(fick inte slutföra min mening förrän hon kommer in och säger)
Tanten: jo jag vet, jag har pratat med Johanna och jag är inte dum och tror ni inte att jag vet.
Jag: varför skriker du?
Tanten: jag skriker inte.
Jag; jo det gör du och hur i helsike skulle jag veta att du har träffat henne innan.
Tanten: det enda ni gör är att tjata och klaga på mig.

DÅ blev jag så förbannad att hon som satt också i studieverkstaden fick ta mig ut för att lugna ner mig. Vi gick denna läraren och beskrev händelsen. Där hon rådfråga mig till att låta det vara eller prata med henne. Jag talade om att det funkar ju inte ens, så fort man försöker föra en logisk diskussion så smiter hon.
Sen så gick jag till min psykoterapeut och pratade med honom om detta och han kom fram till att om hon skulle komma fram till mig och säga något så har jag rött i att säga att jag inte vill diskutera med henne. Och jag frågade honom också om jag har en aoura som säger "jag är ute efter bråk"
Enligt honom så handlar det om att jag befinner mig vid fel tillvunnit och att alla gånger hamnar jag i mellan och det är inte mitt fel varje gång.
Tanten verkar också må dåligt och därför har hon ett sådant beteende.
Jag sade till min psykiatern att oavsett om man inte mår bra ska man inte bete sig på detta sättet och man har otalt med någon bär man göra det mellan 4 ögon. För hennes problem är inte mitt problem

Och i dag då kommer huvudansvarige för studieverkstaden fram till blyg och ville veta händelsen dör jag förklarade ovanför, hennes slutsats var att den tanken och tredje personen hade otalt med dem andre personen. Så hon skulle höra alla hennes versioner. GAHA man skiter i allt snart känner jag!!!!!!!!

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av angele - 10 september 2013 22:02

Ja, man kan säga att mitt liv består av berg och dalbana så som alla andras .. I alla fall, jag och min bästa vän bröt våran vänskap för våran skull. Vi mådde inte bra i den relationen. Men ändå om vi sluta prata och ta kontakt med varandra, så finns...

Av angele - 27 augusti 2013 21:09

Jo jag vet har redan skrivit idag.. Men var tvungen att ventilera ut detta. Känner en tomhet inom mig och det känns som att alla dissar mig. Funderar starkt på att arbeta med en plan, men jag vet samtidigt att det inte händer. Nja, tror att jag h...

Av angele - 27 augusti 2013 13:38

Tisdag! Väl, jag har börjat ta tag i min examens som jag har skitit i fullständig. Det är mycket jobb, men hoppas att det blir ett godkänd. Där efter funderar jag på att läsa upp ett gymnasiebetyg, får se hur det går men men .. Ja, idag har jag äv...

Av angele - 15 augusti 2013 18:23

Idag så hade jag ett möte på AF, kl 9. Där syftet var att se till att ja kommer in ett arvet och få tillbaka min arbetsförmåga. Det första är att jag ska börja med 2 timmar fem dagar i veckan under tre månader. Därefter får man se efter om det behöve...

Av angele - 12 augusti 2013 00:07

Hejsan allihopa! Såg på blogg statistiken att det var ett tag sen man skrev .. Jag ska inte komma med ursäkter till varför jag inte har skrivit på ett tag. Sanningen är att jag har helt enkelt glömt och haft så många tankar att fundera över. ...

Ovido - Quiz & Flashcards