Direktlänk till inlägg 1 maj 2013

Min farfar, själsfrände och bästa vän!

Av angele - 1 maj 2013 12:50

En Måndag!

Helt otroligt haft den bästa helgen med sol, och sval vind. Helgen har tillbringats med Bine och terrassen. Dock får man inte missa med studerande av psykologi. Som jag finner väldigt intressant.

I allafall tillbaka till måndagen, jag vaknar upp vid sju och tanken är att dra till KOMVUX vid åtta för att få arbetet klart. Min pappa och jag åker iväg helt ovetandes om denna tragiska dag. Solen skiner och jag är motiverad och glad för första gången på flera veckor.

I skolan så tar jag mig en kopp kaffe och börjar studera framför datorn. Sedan så kommer Bine och pluggandet tar mer fart och min handläggare kommer och frågar hur det går. Inget kunde kännas bättre . .

Efter tio minuter så hör jag Bine säga att jag måste se över min mobil, jag har fått massa sms och samtal. Jag börjar bli orolig. Vem vill få tag i mig så här tidigt. Jag kollar på telefonen och ser att det är familjen. Så ja försöker att ringa och ringa men inget svar.

Så kommer samtalet som ja har försökt att tränga bort och inte vill veta.
- farfar är jätte dålig.
Det första jag gör är att ta mig från skolan och iväg till honom.
Men när ja väl är där så märktes detta på en gång att min farfar och älskade vän mådde jätte dålig.
1. Han led
2. Så som han försökte ta luft
3. Andningsuppehåll
4. Försökte stanna så länge vid liv som möjligt. För familjens skull

Det jobbigaste var att se hur han led och förökade verkligen att släppa taget. Man kan säga att man såg hur han dog och det är det värsta ett barnbarn kan göra. Alla i våran familj samt alla andra som tillhör vår släkt var där. Han fick nattvarden och farmor sörjde så gott det gick. Att höra henne säga flera gånger från sitt hjärta, varför du och inte jag? Hur kan du lämna mig ensam? Nu får du inte se de andra barnbarnen växa upp? Eller se dom gifta sig? Sådana ord rann tårarna från min kind och familjens. Våran stolthet, farfar, fader, bästa vän och våran älskade kärlek har lämnat oss den 30 april klockan 5 på morgonen, en tisdag med solsken och varm vind för att hitta sin plats i frid. De gör fortfarande ont när man ser och pratas om han, för en sådan vän som han kommer onte tillbaka till en! Älskar dig farfar och våran stunder ihop kommer att finnas. Vi ses snart oh jag vet att du mår bättre nu och slipper lida!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av angele - 10 september 2013 22:02

Ja, man kan säga att mitt liv består av berg och dalbana så som alla andras .. I alla fall, jag och min bästa vän bröt våran vänskap för våran skull. Vi mådde inte bra i den relationen. Men ändå om vi sluta prata och ta kontakt med varandra, så finns...

Av angele - 27 augusti 2013 21:09

Jo jag vet har redan skrivit idag.. Men var tvungen att ventilera ut detta. Känner en tomhet inom mig och det känns som att alla dissar mig. Funderar starkt på att arbeta med en plan, men jag vet samtidigt att det inte händer. Nja, tror att jag h...

Av angele - 27 augusti 2013 13:38

Tisdag! Väl, jag har börjat ta tag i min examens som jag har skitit i fullständig. Det är mycket jobb, men hoppas att det blir ett godkänd. Där efter funderar jag på att läsa upp ett gymnasiebetyg, får se hur det går men men .. Ja, idag har jag äv...

Av angele - 15 augusti 2013 18:23

Idag så hade jag ett möte på AF, kl 9. Där syftet var att se till att ja kommer in ett arvet och få tillbaka min arbetsförmåga. Det första är att jag ska börja med 2 timmar fem dagar i veckan under tre månader. Därefter får man se efter om det behöve...

Av angele - 12 augusti 2013 00:07

Hejsan allihopa! Såg på blogg statistiken att det var ett tag sen man skrev .. Jag ska inte komma med ursäkter till varför jag inte har skrivit på ett tag. Sanningen är att jag har helt enkelt glömt och haft så många tankar att fundera över. ...

Ovido - Quiz & Flashcards