Direktlänk till inlägg 10 september 2013

Bruten vänskap blir hel ?

Av angele - 10 september 2013 22:02

Ja, man kan säga att mitt liv består av berg och dalbana så som alla andras .. I alla fall, jag och min bästa vän bröt våran vänskap för våran skull. Vi mådde inte bra i den relationen. Men ändå om vi sluta prata och ta kontakt med varandra, så finns hon i mitt hjärta och aldrig någon som jag kommer att glömma. Visst hade hon sina brister så som jag har. Men då såg man inte sina egna fel. Man kanske behöver en paus eller bara ta avstånd från varandra? Vem vet man kanske växer och får en större perspektiv. Under dessa månader då vi inte har haft kontakt med varandra så har jag insett att jag är starkare än jag ser ut och att oavsett vad som än händer så finns det alltid någon där.

Det är två stora steg som jag har förstått och insett. Vilket skrämmer mig och känslorna tär på en. Det handlar inte bara om det utan tanken på att arbetsträna gör mig vettskrämd och tankar kommer upp så som fixar jag det? Händer det igen? Dömer dom mej?

Någon glädjande som har inträffat är att den vänskapen som jag har brutit upp med, är att vi har börjat ta kontakt med varandra igen och det kändes tryggt och säkert. Vi nämnde båda att vi saknar varandra och älskar varandra. Det kändes lätt och öppet att prata om det.

Vi får se hur det går ??
Tack för mig!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av angele - 27 augusti 2013 21:09

Jo jag vet har redan skrivit idag.. Men var tvungen att ventilera ut detta. Känner en tomhet inom mig och det känns som att alla dissar mig. Funderar starkt på att arbeta med en plan, men jag vet samtidigt att det inte händer. Nja, tror att jag h...

Av angele - 27 augusti 2013 13:38

Tisdag! Väl, jag har börjat ta tag i min examens som jag har skitit i fullständig. Det är mycket jobb, men hoppas att det blir ett godkänd. Där efter funderar jag på att läsa upp ett gymnasiebetyg, får se hur det går men men .. Ja, idag har jag äv...

Av angele - 15 augusti 2013 18:23

Idag så hade jag ett möte på AF, kl 9. Där syftet var att se till att ja kommer in ett arvet och få tillbaka min arbetsförmåga. Det första är att jag ska börja med 2 timmar fem dagar i veckan under tre månader. Därefter får man se efter om det behöve...

Av angele - 12 augusti 2013 00:07

Hejsan allihopa! Såg på blogg statistiken att det var ett tag sen man skrev .. Jag ska inte komma med ursäkter till varför jag inte har skrivit på ett tag. Sanningen är att jag har helt enkelt glömt och haft så många tankar att fundera över. ...

Av angele - 24 juni 2013 18:44

Måndag Vad ska man säga då. Söndags kvällen fram till måndags morgon har jag inte sovit ett dugg .. Hur kommer det sig? Jo, jag har inte känt mig orolig eller stressad överlag utan mer inte haft hopp eller vilja till något. Jag hade ett prov, ...

Ovido - Quiz & Flashcards